Tuesday, September 9, 2008

De bergen in Utah en in Virginia

Hoi iedereen. Ik leer Nederlands met Rosetta Stone. Ik denk dat het belangrijk is om mijn niewe taal gebrujiken. Daarom ga ik deze blog items schrijven.

Ik heet Dale. Ik woon in Virginia. Ik woon hier al twee jaar. Ik kom uit de Verenigde Staten, uit Utah. Ik ben daar geboren in 1980. Mijn familie woont daar al 40 jaar.

Utah is een woestijn. In Utah zijn heel groote bergen. Waneer ik kom naar de vliegveld in Salt Lake City an, Ik kijk met grote ogen uit de vliegtuig naar de bergen. Ik denk dat de bergen in Utah heel mooi zijn. Ik vind Utah mooi, maar ik vind Virginia mooier, omdat Virginia groen is. Ik weet dat de bergen in Virginia niet heel grote zijn, maar Ik ben blij dat in Virginia bergen zijn.

Deze zijn de bergen in Utah.
















Deze zijn de bergen in Virginia.

2 comments:

Hans van den Nieuwendijk said...

Hoi Dale,
Wat doe je het goed! Ben trots op je.
Paar kleine dingetjes:

* nieuwe taal
* gebruiken
* hele grote bergen
* Wanneer ik naar het vliegveld van SLC vlieg, kijk ik met grote ogen uit het vliegtuig
* Ik weet dat de bergen in Virginia niet heel groot zijn

GOOD JOB!
Hans van den Nieuwendijk

dwrichy said...

From Pieter Wijker:

Hallo Dale,

Heel dapper van je dat je in het Nederlands schrijft! Ik heb je eerste tekst gelezen en ik zeg: "petje af" ("chapeau")! Het is duidelijk dat je goede lessen volgt.

Hieronder vind je mijn feedback. Als een echte schoolmeester heb ik alle kleine foutjes aangestreept. Mijn correcties zijn in HOOFDLETTERS:


Hoi iedereen.
Ik leer Nederlands met Rosetta Stone. Ik denk dat het belangrijk is om mijn nieUwe taal TE gebrUIken. Daarom ga ik deze blog items schrijven.

Ik heet Dale. Ik woon in Virginia. Ik woon hier al twee jaar. Ik kom uit de Verenigde Staten, uit Utah. Ik ben daar geboren in 1980. Mijn familie woont daar al 40 jaar.

Utah is een woestijn. In Utah zijn heel grOte bergen. Waneer ik AANKOM OP HET vliegveld in Salt Lake City, KIJK IK met grote ogen uit HET vliegtuig naar de bergen. Ik denk dat de bergen in Utah heel mooi zijn. Ik vind Utah mooi, maar ik vind Virginia mooier, omdat Virginia groen is. Ik weet dat de bergen in Virginia niet heel HOOG zijn, maar ik ben blij dat ER in Virginia bergen zijn.

An excellent result! A few small things that the average Dutchman will also find difficult (if he can write at all...), such as "de/het", the use of "er" and splitting/non-splitting verbs.

I will go on following your blog with interest!

Groeten uit zonnig Nederland, en tot ziens,

Pieter